Λαμπρή Πανήγυρη στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Καλλιθέας

Λαμπρή Πανήγυρη στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Καλλιθέας

Κατά την μεγάλη εορτή τού Ευαγγελισμού της Θεοτόκου πολλοί πιστοί ενορίτες και μη έσπευσαν στον Ί. Ναό της Ευαγγελιστρίας Καλλιθέας, για ζητήσουν τις πρεσβείες και την προστασία της Παναγίας.
Χοροστάτησε στον Ορθρο και προεξήρχε της Θ. Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορωνείας κ. Παντελεήμων.
Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στις προτυπώσεις για την Παναγία, που αναφέρονται στην Π. Διαθήκη.
Μετά την πρώτη έκπληξη της Παναγίας για το πρωτάκουστο μήνυμα του Αρχαγγέλου Γαβριήλ, που είναι » το μόνον καινόν υπό τον ήλιον » ότι θα δώσει την ανθρώπινη φύση στον Υιό του Θεού,που θα ενανθρωπίσει, η ταπεινή κόρη της Ναζαρέτ, δέχεται με πίστη και υποταγή το θέλημα του Θεού. Έτσι καταξιώνεται και γίνεται η Πρώτη μετά τον Ενα. Είναι Αυτή, για την οποία όλη η Π. Διαθήκη ομιλούσε με εικόνες και προτυπώσεις, είπε ο Σεβαςμιώτατος. Ας αναφέρουμε μερικές.
Μέσα στον Ναό των Ιεροσολυμων υπήρχαν ορισμένα ιερά αντικείμενα :
1. Η επτάφωτος λυχνία. Σύμβολο της Παναγίας, που λάμπει με τα χαρίσματα του Αγ. Πνεύματος. Ακριβώς ο αριθμός επτά δηλώνει την πληρότητα.
2. Η τράπεζα της προθέσεως των άρτων. Η Παναγία είναι η τράπεζα, που εκυοφόρησε τον » άρτον της ζωής » , τον Χριστό.
3. Το χρυσούν θυμιατήριον. Οπως εκείνο κρατάει την φωτιά χωρίς να καίγεται, έτσι και η Παναγία εκράτησε στην γαστέρα της το πυρ της Θεότητος.
4. Η στάμνος η χρυσή, η έχουσα το μάνα. Όμως η Παναγία προσέφερε το αληθινό μάνα, τον Χριστόν, » το γλυκαίνον τα των ευσεβών αισθητήρια «.
5. Η ράβδος του Ααρών η βλαστήσασα. Η Παναγία εβλάστησε το άνθος της αφθαρσίας.
6. Οι πλάκες του Νόμου. Η Παναγία εγέννησε τον ίδιο τον Νομοθέτην.
7. Η Κιβωτός της Διαθήκης. Η Παναγία είναι η » θεόμιλος και θεοχώρητος και κοσμοσέβαστος  Θεού κιβωτός » ( Ιωάννης Δαμασκηνός ).
Αλλά και η Κιβωτός του Νώε είναι προτύπωση της Παναγίας,που μας σώζει από τον
» κατακλυσμό της αμαρτίας «. Και η Παναγία γίνεται προτύπωση της Εκκλησίας, που σώζει, όσους θέλουν να σωθούν και εισέρχονται σ ‘ αυτήν. Είναι η » ολκάς των θελόντων σωθήναι «.
Ακόμη η Σκηνή και ο Ναός του Σολομώντος αργότερα, είχε τα άγια και τα άγια των Αγίων. Στα Αγια των Αγίων εισήρχετο » άπαξ του ενιαυτού » ο Αρχιερεύς και προσέφερε την θυσία του εξιλασμού. Όμως η Παναγία είναι τα όντως Αγια των Αγίων, όπου
» εισήλθεν ασπόρως και εξήλθεν αφθόρως » ο Μ. Αρχιερεύς Χριστός και προσέφερε την θυσία επί του Σταυρού.
Αυτή η γυναίκα, η υπερευλογημένη,είναι η Μητέρα όλων μας. Και τί μας συμβουλεύει ; » Ό,τι αν λέγει υμίν ( ο Χριστός ), ποιήσατε » ( Ιωάν. Β, 5 ). Την ακούμε όμως ; Ρώτησε καταλήγοντας ο Σεβασμιώτατος.